Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
15.02.2012 16:18 - Кукери
Автор: theladybird Категория: Забавление   
Прочетен: 3066 Коментари: 3 Гласове:
11



Уникални, живи, красиви, истински.... нито усещането, нито гледката могат да се опишат с думи.

Чувала бях за кукери, разбира се, но ги бях виждала само по телевизията и на снимки. А на живо е съвсем друго нещо! Толкова впечатлена бях и толкова силно тупкаше сърцето ми. А те сякаш нямаха край – върволица от хиляди кукери, един от друг по-колоритни и по-впечатляващи минаваха покрай мен, и сякаш пъстрата верига нямаше край... Усещането е несравнимо! Чувствах се някак величествено, чувствах се горда, че съм част от всичко това, че предците ми също са били част от този обичай. И сърцето ми, и душата ми, и тялото ми са завладени от ритъма на тъпаните и чановете. А те всички скачат, скачат, скачат, звънците се тресат, размятат се кожите. И по лицата на всички греят усмивки. И нищо, че е поне -10С на никого не изглежда да му е студено, дори тези, облечени само с носия, не показват, че им е студено.
Повечето групи бяха толкова многолюдни, че явно цялото село участваше

Уникално е! Това е едно от нещата, до който всеки човек, всеки българин задължително трябва да се докосне.

--------------
А как започна приключението? Ами ето така:
Една студена януарска неделя, си седяхме пред телевизора, когато по някакви новини казаха, че в Перник приключва фестивал на кукери започнал в петък.
“Догодина непременно ще отидем!”
“Ама защо пък догодина, да отидем сега. Перник е съвсем близо, ако тръгнем веднага след 20-30 минути сме там.”

Проверихме набързо в интернет и се оказа, че макар да е последен ден, има още много групи да се представят. И след половин час бяхме сред звъна на тълпата.

.Тогава си казахме, че всяка година ще ходим да им се порадваме, но ето, че тази година не беше възможно.


image image image image
image image
image


Тагове:   кукери,


Гласувай:
11



Следващ постинг
Предишен постинг

1. watchtowerman - Чудя се
15.02.2012 16:34
кой ли плаща за да се провеждат тия карнавали?!
цитирай
2. panazea - Чудесно представяне !
15.02.2012 20:00
Благодаря !
цитирай
3. theladybird - кой ли плаща за да се провеждат тия ...
17.02.2012 14:01
watchtowerman написа:
кой ли плаща за да се провеждат тия карнавали?!


Не знам... предполагам, че участниците сами си финансират транспорта до там, или пък кметствата на селата, който са представени поемат този разход...
Дори не съм се замисляла.

Усмивки :)))
цитирай
4. theladybird - Благодаря ! Моля! Пак запов...
17.02.2012 14:02
panazea написа:
Благодаря !


Моля! Пак заповядай :)))

Усмивки :)))
цитирай
5. goran - Калинка, браво на вас:-)
20.02.2012 16:07
Фестивала на кукерите наистина е уникален - аз ходих преди две години и на мен много ми хареса:-)

Ходеше ми се и тази година, но бях болен и заради това се отказах.
цитирай
6. theladybird - Фестивала на кукерите наистина е ...
22.02.2012 19:17
goran написа:
Фестивала на кукерите наистина е уникален - аз ходих преди две години и на мен много ми хареса:-)

Ходеше ми се и тази година, но бях болен и заради това се отказах.


:)
И на мен ми се ходеше и тази година, ама по обективбни причини не беше възможно :)
Усмивки :)))
цитирай
7. sparotok - кукери
26.11.2012 12:16
Винаги когато имам възможност да видя шествието на кукери не пропускам. Преживяването е невероятно!

Поздрави!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: theladybird
Категория: Забавление
Прочетен: 383766
Постинги: 83
Коментари: 962
Гласове: 3378
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031