Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
17.01.2010 13:06 - Национализъм
Автор: theladybird Категория: Забавление   
Прочетен: 3069 Коментари: 22 Гласове:
7


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

Обичам страната си! Както вероятно и ти!

Горда съм с историята и традициите ни, харесвам народните носии, звучните и изпълнени със съдържание, и смисъл народни песни, природата ни.

За съжаление като цяло не сме достатъчно националисти. Лесно се отплесваме по чуждото, водени от модни течения или стремеж да се представим като “европейци”. Допускаме някои да си врат носа в управлението на страната ни и пряко или косвено да ни влияят.

 

Вярно, че светът се глобализира и неминуемо се променя, но трябва ли да се загубим и обезличим подражавайки някому!?

Да започнем с “популярните” напоследък новини на турски език. Винаги са били трън в очите ми! Да, разбирам, че трябва да се спазват човешките права и представителите на този етнос трябва да имат възможност да гледат и предавания на своя език, но това ли е единствения малцинствен етнос у нас!? Мисля, че проблема вече няма да е проблем, когато по националната телевизия редом с тези новини пуснат и такива на цигански и арменски (примерно). Тези малцинства с по-малко права ли са?! Или не са достатъчно многочислени?! Защо изтъкваме на преден план “правата” на едни пред тези на останалите?!

 

Реална случка от преди 2-3 седмици:

Пътувах за работа с автобус. На една от спирките влязоха двама едрички мъже, единият седна до мен, другият срещу мен. Този срещу мен каза на другия: “Ти гледа ли новините снощи? Щяло да има референдум за новините на турски. Ама прости българи! Нищо няма да направят, само шум вдигат, какво толкова им пречат 10 минути новини. Прости българи!”.

Погледнах ги втрещена! Огледах и хората наоколо, поне 9-10 човека бяха мълчаливи свидетели на разговора им! Първоначалния ми порив беше да кажа нещо, бездушните и безразлични, разсеяни погледи на хората наоколо ме обезкуражиха. Едимият явно забелязал оживението ми ми се усмихна мазно.

Свих се на мястото си и ми се искаше да умра от срам. Срамувах се, че сум българка, срам ме беше, че няма какво да направя!

Иска ми се да “изхвърля” и от автобуса, и от страната ни всички такива нищожества! Не мога да опиша колко силно е възмущението ми и колко много ярост има в мен относно този случай. Иска ми се и ние като цяло да не приемахме толкова безмълвно подобни случки...

 

Нямам нищо против турците в България, поне не срещу тези, който кротко си живеят и не си врът носа където не трябва, и не проявяват претенции към излишни “права. Нямам нищо против религията или странните им имена! Дразня са на наглостта на една част от тях! Дразнят ме прекалените им претенции и опити едва ли не да ни наложат себе си! Не мога да проумеякак така по нашите телевизии дават толкова турски боклуци! Рейтингите били високи!!! Ами те хората дето гледат сериали ще си ги гледат каквито и да са. Пък като ги пуснат в най-гледаното време, по което никога не е имало сериали и са по всички програми, то на хората не им остава голям избор! След като и в неделя вечер в 20:00 има турски сериали – необходим ли е друг коментар!!!

Не познавам турци. Убедена съм, че сред тях има изключително свестни и достойни хора, както и сред нас българите има достатъчно идиоти! Но, живеем в България, която е християнска държава и би следвало да държим повече на себе си. На който не му харесва в нашата страна да си търси правата където намери за добре, не тук. Аз съм избрала да остана в своята страна!

 

Съжалявам и родителите, който не могат да оценят достойно красотата на нашите имена, и кръщават дечицата си с всякакви причудливи, “модерни” такива. Умирам от ужас когато някое чаровно малко детенце е обречено да носи име като Франческа, Мануела, Алберт и т.н. Жалко ми е, че все по-често празнуваме чужди празници, за сметка на обречените на забрава наши традиции.

 

Миналото лято ми бяха смешни македонците с измисления си национализъм – Васил Левски бил македонец; Кирил и Методий написали македонската азбука и видите ли, и вие я използвате; 70% от българите са с доказано македонско потекло и имат македонски корени! Сега си мисля, че техния прекален национализъм е по-добрият вариант от нашата липса на такъв.

Обичам страната си!



Тагове:   национализъм,


Гласувай:
7



1. sparotok - Родолюбие
17.01.2010 14:12
Няма нищо по-хубаво от родолюбието. То ти дава добро самочувствие.
Точно подтискането на родолюбието води до проблеми и сблъсъци. Когато човек се чувства застрашен да загуби самоличността си, се отприщтват отрицателни емоции.
Подтискането на гордостта към историята ни е просто опит да бъдем обезличени и превърнати в покорни марионетки. Човек без корени няма опора никъде и лесно се манипулира. От личност бива превърнат в средство за производство.

Сред нас има доста, които се опитват да ни объркат и лишат от гордост и достойнство. Те го доказват с дела, а и с думи. Изразът - Ама прости българи! - не може да бъде употребен от българи.

Това, че обичаш страната си ти прави чест! Не можеш да обичаш и уважаващ другите народи и култури без първо да обичаш и уважаваш българското и българската история.

Не се потдавай на провокациите на бездушни индивиди. Обичай България! Такива като теб са много!
цитирай
2. drakulla - И това ако
17.01.2010 14:31
не е сила на мисълта. Не знам дали ще ми повярвате, но когато прочетох този пост, щях в коментар тук да препоръчам именно теб sparotok и твоите постинги - истината за историята. И ето, ти написа коментар преди да съм го направил.Това съвпадение ме впечатли, но случайни неща няма на този свят!
цитирай
3. theladybird - :)
17.01.2010 14:33
Благодаря за коментара!
И за миг не съм си помислила, че българи биха могли да кажат нещо като "прости българи"! Мисля, че в случая е ясна националността на гореописаните.
Надявам се хората обичащи страната ни да са много. Аз съм горда с националността си и с историята ни.
Усмивки :)))
цитирай
4. theladybird - 2. drakulla
17.01.2010 14:37
О, редовно чета блога на sparotok и винаги намирам интересни и образователни неща там, всичко е представено много увлекателно!
А, последния му постинг много ме впечатли!
Усмивки :)))
цитирай
5. stefanni - турските новини ги има от много г...
17.01.2010 15:09
турските новини ги има от много години по БНТ...на никого не му правеха впечатление толкова време...просто никой не гледа БНТ !!! аз не познавам такива поне...още от 1990 г. не гледаме първа програма...това че тези новини се разиграват от политическите сили е спекулация ...и наистина няма какво да се направи ...впрочем и турците не гледат тези новини - те си имат сателити и от сто години са на ТРТ...
цитирай
6. theladybird - 5. stefanni
17.01.2010 15:22
На мен винаги са ми правили впечатление! Няма никакво значение кой гледа или не гледа БНТ... Аз и другите програми не гледам много, и сигурно гледам БНТ точно толкова, колкото останалите, просто гледам мнооооооооооооооого рядко. Знам, че са от много години, помня ги още от малка, но и тогава настръхвах от отвращение като ги засека случайно. Мисля, че и на много други хора са им правели впечатление. Сега може би ни идва в повече и чувствителността на тази тема е изострена донякъде заради сериалите, и факта че се отнема възможността на избор на хората искащи да гледат телевизия!
Какво е ТРТ?
Усмихнат ден и усмихната предстояща седмица :)))
цитирай
7. tit - Оо - ти си го казала!:(
17.01.2010 16:08
Безразличие! Това е в основата на проблемите ни...
И - "Нищо не мога да направя"

Проблемът е, че много лъзепророци се извъдиха - всеки крещи, че знае как, и хората не вярват на никого!
Което е крайната цел.
Може би - да се държим здраво за корените си е деинственото спасение от тази лудница!:))
цитирай
8. theladybird - 7. tit
17.01.2010 17:09
Някой беше казал, че който мисли, че нищо не може да се направи не трябва да пречи на тези, който го правят...
Не знам какъв е изхода от ситуацията... иска ми се да има такъв...
Усмивки :)))
цитирай
9. gorivo - Ей докосн една струна в мен дето ...
17.01.2010 18:07
...е много опъната :)
Аз също не съм расист , имам приятели турци , които са свестни хора....но тези новини и то по националната телевизия...и това , че когато вървя по улицата , чувам покрай мен да се говори на турски или цигански ,нараво ме побърква...като искат толкова да си говорят така в къщи !!!!
Но клкото и да ми е мъчно мисля че даже няма да се стигне до този референдум , много фктори има тук , и ме е яд че не сме като сърбите , е там да ти кажа такива неща нема , там са патриоти и националисти до мозъка на костите си , малко крайни но е по-добре отколкото нашето бездушие !!!
ЗА МЕН ЩОМ СИ В БЪЛГАРИЯ И СИ НЕИН ГРАЖДАНИН , ЩЕ ГОВОРИШ НА БЪЛГАРСКИ , АКО НЕ ВЪРВИ ОТ ТАМ ОТКЪДЕТО СИ....
цитирай
10. theladybird - 9. gorivo
17.01.2010 18:30
И аз не съм расистка, надявам се да не сте останали с такова впечатление!
Иначе съм изцяло съгласна с теб.
Пък и тези новини са толкова тенденциозни, не знам на кого му е хрумнала идеята и кога за пръв път са започнали, ама ако ще правим нещо за малцинствата то да е и за останалите не само за тях.
Усмивки :)))
цитирай
11. iliada - Браво!!!!!
17.01.2010 21:14
Описа случка ,каквато и на мен се е случвала и реацията на хората беше същата.Всичките гледаха разсеяно и не вземаха никакво участие на момента.Само едн младеж от присъстващите ми обясни след като се отдалечихме от спирката където стана инцидента с две джепчиики и техните малолетни деца ,че ги познава ,знае адресите им но не иска ка се намесва защото са му съседи на площадката в блока в който живее.Една млада жена беше обиждана , скубана и плюта ,че наклеветила децата на тези джепчиики ,като всички на спирката видаха истината.Върнах се на спирката и казах на жената ,че аз и моя приятелка ще станем свидетели за престъплението ,че знам адреса на тези извършители и имената и тя и до днес не се обади въпреки представянето ми и готовността да и помогнем.Смятам ,че тоза робска психика и това овче търпение е причината ,както и тази несъпричастност за да ни се случват какви ли не пошли неща.
Колското до новините на турски или какъвто и друг език не ми се коментира.Не виждам НИКАКВА НУЖДА това да се прави.Турци е имало повече от 500 години у нас , накой са останали и от тогава до сега живеят пкъдето официалния език е българския.Не знам да има човек който да не знае български от турците та да ползва информацията специяално предоставена му в 10 минути.Същото се отнася и за циганите.
Толкова сме малка страна ,че с тези сателитни чинии и множество канали може да си слушат каквото си поискат , и когато и да си го поискат.Другото е просто лош дипломатически ход направен отдавна .
цитирай
12. theladybird - 11. iliada
17.01.2010 21:51
Жалко е, че такива случки не са единични и реакциите ни са подобни в повечето случай... Оставяме се да ни обиждат и не си търсим правата...
За новините, доколкото знам има някаква спогодба в ЕС (не подписана от България за сега) според която страните трябва да остгурят условия за запазване на националните черти и език малцинствата. Било практика в много страми ако няма предавания предназначени за малцинствата и на техния език по националните ТВ то се отделят средства за такива предавания в частни телевизии. Мисля, че не става дума за незнаене на език, а по-скоро до възможност за запазване на тяхния си такъв... Макар, че както казваш "Толкова сме малка страна ,че с тези сателитни чинии и множество канали може да си слушат каквото си поискат". Идеята ми с такива новини и за другите етноси беше, че така ще се омекоти някак си остротата на този "трън" в очите ни! Иначе и аз съм на мнение, че след като живееш в България си дйъжен да знаеш най-малкото езика!
Усмивки :)))
цитирай
13. goran - Калинка, щом се вълнуваш, значи обичаш
18.01.2010 18:40
„Опознай родината за да я обикнеш”, „Не питай какво родината е направила за теб, помисли какво ти си направил за родината”

Тези думи не са случайни! Човек сам възпитава в себе си, обичта към родината! С любов и труд.
цитирай
14. theladybird - 13. goran
18.01.2010 18:48
Всички би трябвало да се вълнуваме и да обичаме страната си. То е доняккъде същото като да обичаш себе си - всеки обича себе си, би трябвало също така и всеки да обича родината си!
Усмивки :)))
цитирай
15. goran - Калинка, и аз мисля така:-)
18.01.2010 19:39
Но за жалост на практика това не се получава от само себе си. Трябва човек да го поиска.
цитирай
16. theladybird - 15. goran
18.01.2010 20:35
Не знам... може би си прав...
Някой беше казал (не помня кой), че ако можеш да кажеш причиите поради който обичаш нещо/някого то значи не го обичаш истински!
цитирай
17. goran - Така си е.:-) Не е възможно всичко да се обясни и разбере:-)) Не е и нужно:-)
18.01.2010 22:33
Нужно е само порив от вътре, в който да повярваш и да поискаш да го последваш;-)
цитирай
18. theladybird - 17. goran
19.01.2010 05:14
Усмихната седмица :)))
цитирай
19. goran - Тенкс:-)
19.01.2010 14:56
Усмихната и плодотворна седмица;-)
цитирай
20. theladybird - 19. goran
19.01.2010 19:12
:)))
цитирай
21. sparotok - няма случайности
20.01.2010 00:28
drakulla написа:
не е сила на мисълта. Не знам дали ще ми повярвате, но когато прочетох този пост, щях в коментар тук да препоръчам именно теб sparotok и твоите постинги - истината за историята. И ето, ти написа коментар преди да съм го направил.Това съвпадение ме впечатли, но случайни неща няма на този свят!


Няма случайности, Бог си знае работата!

цитирай
22. theladybird - 21. sparotok
23.01.2010 21:51
Вероятно е така :)
Поздрави :)))
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: theladybird
Категория: Забавление
Прочетен: 385211
Постинги: 83
Коментари: 962
Гласове: 3378
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930